Skip to content
Menu
Teacher Ania
  • Język angielski
  • Dydaktyka
  • Kim jestem?
Teacher Ania

Toys – zabawki w roli głównej

Opublikowano 2 listopada, 20215 lutego, 2022

Dzisiejszy temat na blogu to zabawki. Z racji tego, że dzieci w przedszkolu kochają się bawić, jest to temat lubiany. A jak powszechnie wiadomo, w każdym przedszkolu znajdują się zabawki, dlatego też temat ten lubią nauczyciele. Prawdziwe zabawki można wykorzystać jako rekwizyty w czasie zajęć. Ja w tym wpisie także postaram się wplatać zabawy, w których wykorzystujemy zabawki z przedszkola, ale znajdą się też zabawy ze specjalnymi materiałami przygotowanymi przeze mnie. No to lecimy z tym tematem 🙂

Toys – czyli wszystko o zabawkach dla dzieci

  1. Karty flashcards

Chyba trochę poszalałam z tymi zabawkami, bo stworzyłam, aż 20 nowych kart pracy z zabawkami, dlatego temat ten spokojnie możecie podzielić sobie na 3 różne zajęcia. Ja nigdy podczas jednych zajęć nie wprowadzam więcej niż 6-8 nowych słówek. Lepiej mniej, ale zapamiętanych przez dzieci. Oto karty do pobrania:

TOYS-FLASHCARDSPobierz

2. Piosenki o zabawkach

W tym temacie piosenek jest dużo, przytoczę więc tylko kilka, miejcie na uwadze, że te z Super Simple Song połączone są ze świętami Bożego narodzenia, więc temat zabawek spokojnie możecie także przerobić w tym czasie okołoświątecznym.

Pierwsza propozycja piosenki skupia się na zadawaniu pytania What is it? i pada odpowiedź o jaką zabawkę nam chodzi. Ja przy niej (jeżeli oglądamy ją na komputerze) lubię zatrzymywać obraz i dać dzieciom czas na odgadnięcie o jaką zabawkę chodzi w danym momencie. Jej tytuł to: What is it? a wykonanwca Fun Kids English.

Kolejna propozycja, podobna do pierwszej skupia się na pytaniu what is in the box? A w pudełku znajdują się różne zabawki. Nazywa się Toy song i jest wykonana przez English Singsing.


Dokładnie na takiej samej zasadzie, tylko z trochę bardziej radośniejszą muzyką jest piosenka Toy zespołu PinkFong. Oto ona:


A tutaj piosenka zespołu Super Simple Song o tytule What do you want for Christmas? W której dzieci odpowiadają na pytanie jaką zabawkę chcą dostać na święta. Ja z dzieciakami wykorzystuje ją także do zabawy ruchowej, w której naśladujemy daną zabawkę (chodzimy jak roboty, latamy jak samoloty, jeździmy jak samochód czy pociąg).

3. What toy is in the box? – game

Do tej zabawy potrzebujecie dużego zamykanego pudełka (po butach, lub kartonowego z ikei), lub worka zaciąganego na sznurek (jak na buty w szkole), oraz prawdziwych zabawek dzieci z sali, schowanych do worka tuż przed zajęciami.

Zabawa może mieć kilka wariantów:

  • Dzieci losują po jednej zabawce z pudełka i nazywają ją.
  • Dzieci losują po jednej zabawce, nazywają ją i dopasowują ją do odpowiedniej karty flashcards rozłożonych na dywanie.
  • Dzieci nie wyciągają zabawek, nie widzą ich, wkładają tylko rękę do worka i po dotyku zabawki próbują zgadnąć co to jest i nazwać.

4. Find something blue – game

Ta zabawa także dotyczy wykorzystania prawdziwych zabawek przedszkolaków. Waszym zadaniem jest wydawanie komend w stylu Find something blue/pink/red/green itp. Zadaniem dzieci jest przyniesienie jednej zabawki w tym kolorze i powrót na swoje miejsce. Jak wszystkie dzieci wrócą, każdy po kolei próbuje nazwać po angielsku przyniesioną zabawkę.

5. Toys bingo

Teraz parę gier, w których wykorzystacie przygotowane przeze mnie materiały. Pierwszą z nich jest bingo. Zasady gry opisywałam już nie raz, znajdziecie ją w tym wpisie. Tym razem bingo zawiera obrazki z zabawkami.

TOYS-BINGOPobierz

6. Toys memory

Memory zna pewnie każdy, pamiętajcie tylko, żeby karty drukować dwustronnie razem z tłem i wszystkie strony wydrukować dwa razy, tak abyśmy mieli pary. Na wszelki wypadek zostawiam link do instrukcji gry.

memory-toysPobierz

7. Toys action game

Jest to jak sama nazwa wskazuje zabawa ruchowa. Potrzebujemy więc do niej piosenki, może być któraś z wybranych piosenek o zabawkach, które proponowałam powyżej. Ale potrzebujecie także wydrukowanych, zalaminowanych i wyciętych kart, które znajdziecie w załączniku poniżej. Karty zawierają zabawki oraz czynność, którą dzieci mają wykonać.

Zasady gry:

Nauczyciel rozkłada przed sobą po kolei na dywanie karty obrazkiem do dołu. Dzieci zaczynają tańczyć w rytm muzyki puszczanej przez nauczyciela. Gdy muzyka ucichnie dzieci zastygają. Kto się poruszy podchodzi i odkrywa jedną kartę. Wszyscy wykonują ten sam ruch, który przypisany jest tej konkretnej karcie. Np. jump like a ball – wszystkie dzieci podskakują, do momentu, aż nauczyciel puści muzykę ponownie, wtedy tańczymy, a na kolejne zatrzymanie ktoś odrywa kolejną kartę.

Materiały do zabawy znajdziecie tutaj:

ACTION-GAME-TOYSPobierz

8. Toys poster

Jak zawsze zostawiam Wam jeszcze plakat na gazetkę o zabawkach, do pobrania poniżej:

toys-posterPobierz


Pamiętajcie proszę, że temat jest jest rozległy, zabawek do nauczenia się jest dużo, dlatego podzielcie sobie zajęcia z tego działu na kilka osobnych zajęć. Zawsze później w ramach przypomnienia na początku zajęć, można zaktywizować dzieci prośbą o podanie albo wskazanie w sali danej zabawki, dzięki temu dzieci nie zapomną nazw zabawek. Miłego popołudnia i do następnego razu 🙂

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Newsletter

Zapisz się do newslettera, aby dostać mój nowy e-book z zabawami i materiałami na zajęcia oraz aby zawsze być na bieżąco

Dziękuję!

Został już tylko jeden krok! Wystarczy, że zalogujesz się do swojej skrzynki pocztowej, otworzysz otrzymanego ode mnie maila i klikniesz w link potwierdzający Twoją tożsamość.

Ostatnie wpisy

  • Jak być dobrym przyjacielem? – scenariusz zajęć
  • Świat pszczół! – scenariusz z materiałami do pobrania
  • Nadchodzi Wielkanoc – scenariusz zajęć z materiałami do pobrania
  • Kolorowe motylki – wiosenny scenariusz zajęć
  • Wiosna ach to Ty – nowy wiosenny scenariusz zajęć
©2025 Teacher Ania | Powered by SuperbThemes